Winkel of webwinkel?

Veel winkeliers kijken uit naar de dag dat ze hun klanten weer kunnen verwelkomen in hun zaak, maar met de langere lockdown in het vooruitzicht zoeken steeds meer winkeliers naar andere manieren om omzet te genereren. Van gebruik van  Social Media, afhaal- en bezorgservices, creatieve etalages tot uiteraard het starten van een webwinkel.
Het aantal webwinkels is het afgelopen jaar dan ook explosief gegroeid: “Toen ook het verzoek van mijn klanten voor een webshop kwam, omdat zij niet naar de winkel konden komen door corona, heb ik besloten om een webshop ernaast te starten.”

Als je al een WordPress website hebt is een webwinkel relatief eenvoudig toe te voegen, maar bedenk wel dat een succesvolle webwinkel niet uit de lucht komt vallen, ook hier moet je hard aan werken.  Ook is het beheren van een webwinkel wezenlijk anders dan het hebben van een ‘fysieke’ winkel.
Al voor het Corona tijdperk zijn veel winkeliers online en offline gaan combineren. Online winkelen biedt gemak en naar de fysieke winkel gaan geeft beleving. Online oriënteren, in de winkel informeren en uitproberen.

Meer weten over het starten van een webwinkel?